​Handelsbetingelser

Gældende fra 01.09.2016

Betaling 

Du kan betale med følgende kreditkort: Dankort, VISA/Dankort, VISA udenlandsk, EURO/Mastercard, American Express og Paypal.

Ved afgivelse af ordre til Corfixen via www.butikcorfixen.dk garanterer du, at oplysningerne vedrørende betaling af din ordre er gyldige og korrekte. Når din bestilling er accepteret og behandlet Corfixen, vil betaling ske og du har hermed givet din tilladelse til, at Corfixen kan foretage den betalingskontrol, som Corfixen måtte finde relevant. Det betalingskort, du anvender, skal være dit. Alle kredit-/betalingskortindehavere er genstand for validering kontrol og godkendelse fra kortudstederen. Hvis udstederen af dit betalingskort afviser betaling, vil Corfixen ikke være ansvarlig for eventuelle forsinkelser eller manglende levering af din ordre. I tilfælde af at dit korts godkendelse og validering bortfalder, forbeholder Corfixen sig ret til at annullere din ordre.

Betaling bliver fratrukket din konto, når din vare afsendes fra Corfixen eller når varen er klar til afhentning i Corfixen på Rolighedsvej, Frederiksberg. Kommunikation mellem betalingssystem og kortindehaver foregår via en krypteret SSL forbindelse (Secure Socket Layer).

Levering til Danmark

Fragt af varer til en værdi af DKK 499,- eller mere sendes fragtfrit til Danmark. For ordre, hvor den samlede værdi er under DKK 499,- udgør fragtomkostningerne DKK 35,- som også vil fremgå af ordregodkendelsen inden du betaler. For uafhentede pakker forbeholder Corfixen sig retten til at debitere et gebyr på DKK 35,- for de omkostninger, som forsendelsen har påført Corfixen. Leveringstid i Danmark sker almindeligvis 1-3 arbejdsdage efter at en ordre er accepteret.


Levering til udlandet 

Corfixen leverer til hele verden. Fragt ved udenlandske forsendelser udregnes automatisk under købet på baggrund af din ordres volumen og leveringsadressen. Fragten angives på ordregodkendelsen inden du betaler. For uafhentede pakker forbeholder Corfixen sig retten til at debitere et gebyr på et beløb svarende til ovennævnte fragtpriser for de omkostninger, som forsendelsen har påført Corfixen.

Leveringstid i Europa sker almindeligvis 5-8 arbejdsdage efter at en ordre er accepteret. Leveringstiderne er ikke garanteret og skal derfor betragtes som vejledende. Corfixen kan ikke gøres ansvarlig for forsinkelse, såfremt de vejledende leveringstider bliver overskredet af fragtfirma.

Leveringstid uden for Europa sker almindeligvis 5-10 arbejdsdage efter at en ordre er accepteret. Leveringstiderne er ikke garanteret og skal derfor betragtes som vejledende. Corfixen kan ikke gøres ansvarlig for forsinkelse, såfremt de vejledende leveringstider bliver overskredet af fragtfirma eller lokale toldmyndigheder.

Skatter og afgifter samt told 

Sender du varer: 

1. Fra et EU-land til et andet EU- land, skal du normalt ikke betale skatter og afgifter samt told, da andre EU-lande er fritaget herfor efter reglerne om varernes frie bevægelighed indenfor EU. 

2. Til et land udenfor EU, skal du være opmærksom på, at varen kan blive tilbageholdt i tolden, og varen kan blive påført lokale skatter, afgifter samt told. Corfixen påtager sig intet ansvar for skatter, afgifter og told.

Sporing af forsendelsen

Du modtager et trackingnummer på en e-mail i forbindelse med afsendelse af din ordre fra Corfixen. Med dette trackingnummer kan du følge din ordre fra afsendelse til den ankommer til leveringsstedet. En forsendelse kan normalt spores 10 timer efter, at trackingnummeret er modtaget. Du kan også kontakte Corfixen’ kundeservice på telefon 27218073 på hverdage mellem 9.30 -15:00 eller på info@butikcorfixen.dk med spørgsmål vedrørende levering.

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Du har en udvidet fortrydelsesret på 30 dage, når du handler i Corfixen. Du skal inden 30 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Det er dig som skal dokumentere rettidig meddelelse om fortrydelsen. Vi opfordrer dig derfor til at sende den til Corfixen på mail info@butikcorfixen.dk. I din meddelelse om fortrydelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Du skal give Corfixen meddelelse om at du udnytter fortrydelsesretten. Du skal sende din ordre retur til uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Faktura skal vedlægges ved returnering af varer.

Din fortrydelsesfrist udløber 30 dage efter den dag: a) har modtaget din vare b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Tilbagebetaling af købsbeløbet: 

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

1. Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg. Eksempelvis varer med specielle mål o.lign.

2. Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt. Eksempelvis hudplejeserier, kosmetik o.lign.

3. Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen. Eksempelvis hudplejeserier o.lign

Du mister din fortrydelsesret, hvis; - du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årssager ikke er egnet til at blive returneret.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til: 

Corfixen
Blidahpark 2 st. th
2900 Hellerup

Du kan også fortryde købet ved at aflevere den personligt på ovenstående adresse.

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af fakturaen. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes udfylder vores standardfortrydelsesformular.

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Hvis der er noget galt med varen? 

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.Når du handler på www.butikcorfixen.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Som udgangspunkt betaler kunden for retur omkostningerne indtil reklamationen er godkendt hos leverandøren.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig (under forudsætning af, at du reklamere senest 24 måneder efter købet).

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger. Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Varen sendes til: 

Corfixen
Blidahpark 2 st. th.
2900 Hellerup

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os. Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Klageadgang - hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til

Corfixen
Blidahpark 2 st. th
2900 Hellerup
info@butikcorfixen.dk - tlf: 27218073


Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. En af betingelserne er at du skal have rettet henvendelse til den erhvervsdrivende inden du går videre:

Forbrugerklagenævnet Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen Carl Jacobsens vej 35 2500 Valby Tlf.: 4171 5000 www.kfst.dk

Persondatapolitik 

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger? For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn, adresse, telefonnummer, e-mail adresse.

Hvordan indsamler Corfixen oplysninger? 

Når du foretager køb via www.butikcorfixen.dk eller accepterer at modtage vores nyhedsbrev via e-mail meddeler du Corfixen personlige oplysninger som eksempelvis navn, adresse, e-mail-adresse, telefonnummer og betalingskortoplysninger. Corfixen indsamler desuden oplysninger om brugerne og deres besøg på www.butikcorfixen.dk via såkaldte cookies – se afsnittet om Cookies på www.butikcorfixen.dk.

Hvorfor indsamler Corfixen oplysninger? 

Når du videregiver dine personlige oplysninger til Corfixen, bekræfter du samtidig, at Corfixen kan anvende den indsamlede information til at opfylde Corfixen’ forpligtelser over for dig og tilbyde dig den service, du forventer. F.eks. når det drejer sig om varer, du har bestilt, om meddelelse om leveringsstatus via e-mail, om at kontrollere din kreditværdighed, om at sende dig information via vores nyhedsbrev. Corfixen kan evt. også få brug for oplysningerne til at komme i kontakt med dig, hvis der opstår problemer, når vi skal levere dine varer.

Hvordan beskytter Corfixen dine oplysninger? 

Dataansvarlig i forhold til dine personlige oplysninger er: Corfixen, Blidahpark 2 st. th, 2900 hellerup, CVR 29482551

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. Ansatte i Corfixen har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Oplysninger afgivet til www.butikcorfixen.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos Corfixen har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Corfixen via e-mail info@butikcorfixen.dk